Idag körde jag hem från Resele, där jag övernattade hos en gammal kompis, efter att ha köpt vespan i Sollefteå igår. Jag fick med en gammal instruktionsbok i original samt gulnade handlingar med en förteckning över vespans olika ägare genom tiderna där bl.a. butiken som ursprungligen sålde den fanns med.
Vespan går mycket bra men den är ganska patinerad måste man säga. Sadelöverdraget behöver bytas och alla gummilister har torkat. Lacken har märken efter normalt åldrande men även efter diverse klistermärken såsom gris, elefant, flodhäst m.m. Bönpallen saknar ryggstöd. Jag undrar om ryggstöd fanns på alla Touring eller om det bara var ett tillval som vissa köpte till.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar