måndag 11 juli 2011

Idag kom vespan hem

Idag körde jag hem från Resele, där jag övernattade hos en gammal kompis, efter att ha köpt vespan i Sollefteå igår. Jag fick med en gammal instruktionsbok i original samt gulnade handlingar med en förteckning över vespans olika ägare genom tiderna där bl.a. butiken som ursprungligen sålde den fanns med.

Vespan går mycket bra men den är ganska patinerad måste man säga. Sadelöverdraget behöver bytas och alla gummilister har torkat. Lacken har märken efter normalt åldrande men även efter diverse klistermärken såsom gris, elefant, flodhäst m.m. Bönpallen saknar ryggstöd. Jag undrar om ryggstöd fanns på alla Touring eller om det bara var ett tillval som vissa köpte till.

Några bilder på vespan:


Framifrån
Var snäll












Bakifrån

Här kan man se en rosa gris :-)











Vänster
Höger









Några detaljer såsom 150 cc emblemet på benskölden, hastighetsmätaren, sidokåporna med de karakteristiska "grodyngel" emblemen samt den slitna sadeln.


Emblem
Mätaren









Motorkåpan
Strålkastaren









Grodyngel
Sadeln










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar